söndag 25 september 2011

AKTUELLA KURSER OCH WORKSHOPS Sept-Okt. 2011. Välkommen!

WORKSHOPS OCH KURSER :
NÄRMAST I KALENDERN ÄR…

ATTRAKTIONSLAGEN OCH PARRELATIONER
Baserad på Esther och Jerry Hicks bok The Vortex (Attraktionslagen och parrelationer, ICA Bokförlag 2011) och den Hemliga Psykologin* av Gunnar Martin Aronsson. Enda kursen av sitt slag i Sverige. Konflikter i parrelationen innebär, enligt denna kurs, förvånansvärt nog en inneboende potential, men det gäller för båda parter att bli medvetna, ”vakna”, om detta för att en utvecklingen skall ske inom personens intentionskontroll.

Vi kommer i den här kursen att gå igenom några av de viktigaste insikterna och synsätten från Ester och Jerry Hicks bok, omsatt i ett praktiskt sammanhang.
Med hjälp av attraktionslagen går det lättare att förstå….

# Varför jag dras till en viss person - och inte till en annan. Din "partnermall" (fysisk och psykisk).

# Varför varje partner har en ”behagssida” och en ”obehagssida”. Genom att undersöka hur vi kan förändra vårt tänkande i manifestationsprocessen, ”attraktionsvirveln” blir det allt mer begripligt, hur våra partnerval är ”perfekta”, dvs anpassade på flera olika nivåer för att gynna vår utveckling optimalt.Kursen vill också hjälpa dig att….

# Uppskatta den du är, att du sätter fullt värde på den du är; den synliga delen av dig och den osynliga. Därigenom optimaliseras dina möjligheter att vara tillsammans med partners som uppskattar "hela" dig. Som respekterar dig. Som gillar dig (även efter förälskelsens nedtoning).

# Uppskatta din partner i högre grad, trots ”obehagssidan” som du upplever. Detta görs genom en speciell teknik som vi går igenom på kursen. Genom detta skapas de optimala förutsättningarna för att skapa en fungerande, långvarig relation.

# Känna in hur din partner ”finns där för dig” liksom du ”finns här” för henne/honom. Du har också en möjlighet under kursen att släppa taget om oförlåtna relationer i det förflutna för att öppna upp dig för parrelationen i nuet eller i en nära framtid.

OBS Sista anm.dag Måndag 26 Sept. kl 12.00
OBS Högst 9 deltagare.
1-2 oktober i ÖREBRO
http://evolutionbynight.wordpress.com/kurs-parrelationer-1-210/

2.
64 STEG….TILL ETT BÄTTRE LIV.
En kurs baserad på Jack Canfields bok ”The Success Principles”…
Vad deltagare sagt om 64 steg…
”…som vanligt en givande och inspirerande kurshelg!!!”
-Elisabeth D.
”Tack för hjälpen du gav mig GM, den är guld värd.”
-Ulla-Stina A.
”Tycker att kursen fängslade mig, berikade mig och överträffade
förväntningar.”
-Danica. Malmö.

Ur innehållet:
# Ta 100% ansvar för ditt liv.
# Hänge dig åt oavbruten, Aldrig-Avslutande Förbättring (Kaizen).
#. Var uthållig i att nå målet, men flexibel i din approach och metodanvändning.
# Transformera din Inre Kritiker till din Inre Coach.
# Varför yttre kritiker i själva verket är dina hjälpare
Kurshäfte med 64 steg ingår!

8-9 oktober i STOCKHOLM
http://evolutionbynight.wordpress.com/jack-canfields-64-steg-8-910/


3.
SÅ SKAPAR DU EN GOD SJÄLVKÄNSLA!
En kurs för dig som tycker dig ha en låg, ”dålig” självkänsla och vill göra något åt detta.
Baserad på andliga principer. Inkluderar ett minst 70-sidigt kurshäfte, som innehåller
kompletterande övningsuppgifter.

15-16 oktober i VÄSTERÅS
http://evolutionbynight.wordpress.com/kurs-sa-skapar-du-en-god-sjalvkansla-15-161/

4,
MENINGEN MED FAMILJEN
Det här är kursen där du får en möjlighet att lämna bakom dig konflikter, avsky, motvilja mot andra familjemedlemmar. Genom att börja förnimma hur hela din familj hänger samman i ett ”psykiskt hologram” där du själv spelar en lika stor roll som alla andra i familjesystemet kan det förflutnas smärta släppas, bit för bit.
22-23 oktober MALMÖ
http://evolutionbynight.wordpress.com/meningen-med-familjen-22-23-10/


5.
THE POWER – HELA KURSEN
För dig som verkligen önskar införa mer kärlek i vardagen finns här kursen som baserar sig inte bara på boken The Power (The Secret-Kraften) utan också på hela The Secret-traditionen. Du ges en möjlighet att få helt nya perspektiv i enlighet med de andliga principerna som beskrivs i The Secret/The Power.
Vad deltagare sagt om The Power-kursen:
”Kursen The Power gjorde att det blev en spricka i muren, och i går rämnade allt. Jag kunde släppa taget om mitt förflutna, och känna tacksamhet för den erfarenhet det har gett mig. Jag kände att det finns ett värde i allt som sker. Jag känner också större tillit och kan nu uppleva att jag är värd kärlek och respekt. Ett nytt scenario utspelar sig. Med tacksamhet och glädje!” – Birgit. Västerås.

”Tack för två fantastiska kursdagar, som jag inte skulle vilja vara utan.
Kursdagar som hjälpt mig att bli helt förvissad om att det verkligen finns en högre makt, en kosmisk kraft, som kan uttryckas med ett enda ord – KÄRLEK! Vågar nu också känna större tillit till denna kraft.
Upptäckte att jag faktiskt också kan älska mig själv.
En ny befriande känsla!
- Ingrid S. Västerås.

”Det är så väldigt intressant och jag har fått med mig så mycket, det är bara att inse att jag behöver vägledning för att komma vidare med mitt liv.
Nu har jag fått flera verktyg hur jag ska tänka dels för att hitta kärlek till mig själv samt att hitta kraften kärleken..” –K. N. Sundsvall.

5-6 november i ÖREBRO
http://evolutionbynight.wordpress.com/the-power-orebro-5-6-1/


6.
NYTT: THE SECRET-HEMLIGHETEN
Grundkursen för dig som vill förstå de andliga principerna. Ta gärna del av den här 20-minuters introduktionen av THE SECRET innan du bestämmer dig för att gå. Detta är en transformationskurs, och ej en ”titta-på-föreläsaren-kurs”, så du är aktivt medverkande under hela kursen. Tystnadsplikt ingår förstås här, liksom i alla kurser, detta för att du skall känna dig trygg att skapa de av dig önskade förändringarna.
[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=_b1GKGWJbE8]

12-13 November. ESKILSTUNA.
http://evolutionbynight.wordpress.com/the-secret/


7.
NYINLAGT: TELEFON-LIVSCOACHING – För dig som befinner dig varsomhelst i Sverige och vill ha en telefoncoaching som baserar sig på de andliga principerna /livslagarna finns den här möjligheten. Med kvalitetsgaranti: Du betalar enbart om du upplever att den 1 timmeslånga coachingen ger dig upplevt värde.
http://evolutionbynight.wordpress.com/andligt-fokuserad-telefoncoaching/
Instruktör: GUNNAR MARTIN ARONSSON. NLP Master Pracitioner, med 16 års erfarenhet av kursledning inom personlig utveckling och individuell andligt fokuserad coaching, inklusive hypnoterapi, NLP , Silva- och Robbinsmetodik. GMA skapade Sveriges första kurs i THE SECRET, i THE POWER och i WALLACE WATTLES-metodik. Han har varit assistent till Sandy Levey på 1980-talet, och har också erfarenhet av psykodrama och Tidslinjemetoden via NLP-huset i Köpenhamn och är utbildad dramapedagog. GMA har idag arbetat tillsammans med flera tusen personer i en kurskontext eller i en personlig Livscoachingkontext.


BEHÖVER DU REFERENSER innan du går en kurs med GUNNAR MARTIN ARONSSON?

Här är några:
Deltagare från kursen Kärlek, andlighet och parrelationer:
”Jag kan knappast hitta orden för att tala om hur fantastisk denna kurs har varit,
den måste verkligen upplevas.”
-K.A. – Malmö.

Deltagare från kursen Väck Jätten; Grundkurs i NLP-metodik.
”Som vanligt var det en väldigt lärorik, händelserik samt härlig kurs! Tack
för att Du är så entusiastisk och lärd! Jag har deltagit i många av Dina
kurser de senaste åren och jag måste säga att de alla genomgående håller en
mycket hög klass. De har också hjälpt mig att få insikter om mig själv -
både positiva samt negativa! Jag har också genom Dig erhållit de rätta
verktygen att kunna arbeta vidare på egen hand efter avslutad kurs. Tack för
Din generositet och ditt engagemang.
Ser med spänning fram emot Dina nya kurser. ”
- B. Ekman, Malmö.

”Kursen blev som en storstädning. Jag öppnade dörren till livslust och glädje
och lät den nya energin ta plats efterhand som jag städade undan negativa energikrävande
tankemönster och känslor. Detta blev möjligt tack vare Gunnars skickliga sätt att blanda teoretiska strukturer, stimulerande, reflekterande ibland triggande frågeställningar med stor respekt, integritet, ödmjukhet, tålamod och humor.. Gunnar ingav förtroende, tillit, trivsel och trygghet under resans gång, vilket gjorde processen möjlig för mig. Ett fantastiskt möte!
Kursen blev en ovärderlig gåva till mig själv. Jag rekommenderar Gunnars kurser/coaching till alla som är intresserade av Personlig utveckling och vill ha ett nytt avstamp i livet. ”
- Birgitta M., Malmö.

”Jag har tänkt och funderat så länge på hur jag ska formulera mitt omdöme om dig som kursledare och vad kurserna i somras gett mig. Att jag minns dem med glädje och upplevde att en stor sorg försvann är ju fantastiskt i och för sig men det räcker inte. Vad jag vill ha sagt är att ALLA bör gå på en av dina kurser för att städa upp bland gammalt bråte, som är lagrad i kroppen/psyket.
Ja, så värst mycket bättre kan jag inte uttrycka det men jag hoppas du förstår innebörden.
Som lärare/ledare är du tydlig, professionell, lyhörd och medkännande, samtidigt. ”
- Boel, Malmö.

Om kursen VÄCK JÄTTEN INOM DIG, Malmö.
”Tack! För en gränslöst bra kurs, som sannerligen såg till att den slumrande Jätten inom mig vaknade till liv. På ett personligt, engagerat, kunnigt och humoristiskt sätt styr Gunnar NLP skutan igenom alla hinder.
Han gjorde det svåra lättförståeligt och omvandlade vår rädsla till styrka.
Kursen borde vara en angelägenhet för alla som är intresserade av att växa och utveckla sig själv som människa.”
- B. Ståhlberg, Lund.

BONUSLÄNK: BRUCE LIPTON
Revolution inom biologin: ”Where Mind and Matter Meet”. Bruce förklarar här hur gamla förklaringsgrunder inom DNA- och cellforskning inte är korrekta. Vi påverkar det sätt som våra celler agerar på genom våra föreställningar. Tanken och känslan har alltså mycket större betydelse än vad biologin tidigare. Vi är till 95% inte kontrollerade av våra gener, utan av våra föreställningar om omgivningen, vad yttre händelser och stimuli ”betyder”.

Biologen BRUCE LIPON:s epokgörande föreläsning kan du ta del av här. Observera att speltiden är 1 timme och 4 minuter DEL 1.
http://www.youtube.com/watch?v=cLl7X5TkF_Q&feature=related

Samt DEL 2.1 timme 35 minuter.
http://www.youtube.com/watch?v=LQuSY-eT02Y&feature=related

BONUSLÄNK II: ABRAHAM-HICKS.
ABRHAM-HICKS. Esther Hicks-Abrahman talar här om Attraktionsvirveln. 9:43.
http://www.youtube.com/watch?v=HtshW4ECKrQ

ABRHAM-HICKS. ”Fine-tuning Manifestation”. Mer om Attraktionsvirveln. 9:39.
http://youtu.be/Ju9fBHe5tdk

ABRAHAM-HICKS. ”Appreciation versus Gratitude”. 7:43.
http://www.youtube.com/watch?v=4DhHXoIC0iU&feature=related


Ha det härligt.
Gunnar Martin Aronsson
Ulla E Olsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar