fredag 4 mars 2011

KURSEN OM LYCKA! - VÄSTERÅS 12-13 mars 2011. All info här!

Kursen om… LYCKA!
VÄSTERÅS Lörd. 12-Sönd. 13 MARS kl 10-17
Plats: S. Vetterstorp. Föreningslokal.

Kan jag bli lyckligare?
Måste jag hitta nån som bekräftar mig för att bli lycklig?
Ja, ordet Lycka är överallt i media just nu.
Klassiska frågor som vi här tillsammans undersöker och där vi också, framförallt, skapar fler möjligheter att uppleva vardaglycka, dvs här och nu.

Vi kommer här dels att gå igenom den aktuella ”lyckoforskningen” som kommer från ämnet ”positiv psykologi” för att bland annat ta fasta på…

+ ÄR NJUTNING DET SAMMA SOM LYCKA?
+ HUR LYCKA OCH PENGAR OCH HÄNGER IHOP…
och HUR DE INTE HÄNGER IHOP
+ HUR LYCKA OCH NYFÖRÄLSKELSE I PARTNER ”FUNGERAR” ….
+ HUR JOBB OCH LYCKA HÄNGER IHOP
och HUR DE INTE HÄNGER IHOP
+ Vad säger den moderna psykologin om lycka?
+ VARFÖR VERKAR LYCKAN ”KOMMA OCH GÅ”?
+ Kan vi träna oss att känna större lycka?
+ LYCKOÖVNING från coachen Tony Robbins

FRÅGA. VAD GÅR KURSEN UT PÅ?
SVAR: Att närmare undersöka och känna in – vad lycka är för dig, samt att hitta synsätt och metoder så att du lättare kan uppleva lycka.
FRÅGA: JAG TROR INTE ATT JAG KAN SKAPA LYCKA SÅ DÄR – DET BEROR PÅ ANDRA SAKER, EXEMPELVIS OM MAN VINNER PÅ LOTT ELLER BLIR FÖRÄLSKAD ELLER FÖRSTA DAGEN PÅ SEMESTERN. SÅ VAD KAN EN SÅN HÄR KURS GE?
SVAR: Utgångspunkten är här lite annorlunda: Nämligen tanken att vi har en förmåga att röra oss från mindre lycka till större lycka genom våra VAL av tankar, känslor och handlingar här och nu. Genom att undersöka vilka tankearter och känslor och handlingar som HINDRAR oss från att känna lycka, kan vi välja mer av vad vi önskar.

1.620 kr inkl. 25% moms, kurshäfte, kaffe och frukt. Behöver du dela upp i 810 kr x 2? Det går bra.
OBS Högst 8 personer. Anmälan: gmaaction.resursbanken@gmail.com Tystnadsplikt ingår i kursen.
Lokal arr. Ulla Olsson: Ullao@bredband2.com
Har du frågor, kontakta gärna Ulla eller kursledaren gunnar martin. Du kan också anmäla dig till Ulla.
Mer info: http://thesecret-hemligheten-gma-gma.blogspot.com 0708-107 992
KURSLEDARE: GUNNAR MARTIN ARONSSON, NLP Master Practitioner, med 16 års erfarenhet av kursledning, LivsCoaching och hypnosterapi. Har presenterat The Secret i press, radio och TV.

Sagt om andra gma-kurser: ”Jag vill tacka så mycket för en otroligt stark upplevelse.”
- Kerstin ”Tack från djupet av mitt andliga hjärta!” Helena, Malmö ”Jag känner att jag fått så mycket kloka tankar och möjligheter att jag är helt överväldigad”- Carmen. "Två fullmatade dagar som jag i framtiden troligen kommer att säga vara de dagar då mitt liv ändrades i rätt riktning! " -Lena. Malmö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar