tisdag 28 augusti 2012

ROBBINS-MADANES COACH TRAINING. Why not learn from the best teachers? TONY ROBBINS: "Intenvention" - "Shift into a new way of life". Now, if you’d really like to create results in your life, take out a piece of paper or open a page on your computer – and ask yourself these questions: 1. What is the emotional state (or story) I drift into, that I’d like to snap out of? 2. When I drift into that state, what am I telling myself? What are the “clues” that I’m getting stuck? 3. What would my life be like if I could consistently snap out of that state and enjoy the emotions I want to experience instead? (for instance: creativity, agility, freedom, joy, and effectiveness, meaning, contribution, fulfillment… what is it for you? Feel free to fill in the blanks). --- ROBBINS-MADANES COACH TRAINING. Varför inte lära dig från de främsta lärarna? Terapeutisk intervention av hög kvalité: TONY ROBBINS: "Shift into a new way of life." Om du vill verkligen vill skapa resultat i ditt liv, ta fram papper eller öppna en sida i din dator för detta ändamål - och fråga dig själv följande frågor: 1. Vilken är det emotionella tillstånd (eller berättelse, story) som jag brukar röra mig in mot, som jag vill komma ur? 2. När jag rör mig in i det tillståndet, vad är det jag säger till mig själv? Vilka är "ledtrådarna" att jag fastnar? 3. Hur skulle mitt liv vara om jag konsekvent kunde komma ur det tillståndet och uppskatta de känslor jag vill erfara istället? (till exempel: kreativitet, smidighet, frihet, inre glädje, och effektivitet, mening, att bidra till helheten, känslan av meningsfullhet....vad innebär detta för dig? Känn dig fri att fylla i den streckade linjen).

Shift into a new way of life

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar